• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
14
پسران بهشت :

برگزاری دعای عرفه در یادمان شهدای فکه

  • کد خبر : 849
  • 20 مرداد 1398 - 22:23
برگزاری دعای عرفه در یادمان شهدای فکه
گروه پسران بهشت نغمه های عشق اندیمشک در روز عرفه، با حضور در یادمان شهدای فکه، دعای عرفه را به یاد مناجات اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای عرفات زمزمه کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه فرهنگی مردمی نغمه های عشق اندیمشک ، گروه پسران بهشت نغمه های عشق اندیمشک در روز عرفه، با حضور در یادمان شهدای فکه، دعای عرفه را به یاد مناجات اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای عرفات زمزمه کردند.

 

چرا «عرفه»؟

 ـ آنگاه که جبرئیل (ع) مناسک حج را به حضرت ابراهیم (ع) می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت : «عرفت؟» یعنی «یاد گرفتی؟» و او پاسخ داد آری. لذا به این نام خوانده شد.
ـ وجه دیگر اینکهمردم از این جایگاه و در این سرزمین به گناه خود اعتراف می‌کنند.
ـ بعضی دیگر هم آن را جهت تحمل صبر و رنجی میدانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد ؛ چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است. (شناخت خدا و صفات الهی)

دعای عرفه دعایی نسبتاً طولانی و از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود. دعای عرفه منسوب به حسین بن علی، پیشوای شیعیان، با حجمی حدود ۳۲۰۰ واژه که با اختلافاتی جزئی در کتب مختلف نقل شده، و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، و نیز حمد و سپاس برای نعمتهای فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تابهایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تاکنون پشت سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الهی، و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواستهٔ انسان است. این دعا حاوی اصلی ذکر شده در همهٔ تحریرها، و ذیلی مذکور در برخی تحریرهای دعا در حدود ۸۰۰ واژه است.

برگرفته از ویکی پدیای فارسی

پایان خبر/۱۶

لینک کوتاه : http://naghmehayeeshgh.ir/?p=849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
0 0 vote
امتیازات مقاله
اطلاع از :
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
0
از شما دعوت می کنیم نظر خود را ثبت کنید.x
()
x