• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
12
روابط عمومی نغمه های عشق اندیمشک

مراسم شب شهادت امام عسکری (ع) با عنوان دورهمی شهدایی در گلزارشهدای اندیمشک برگزار شد.

  • کد خبر : 1583
  • 04 آبان 1399 - 13:15
مراسم شب شهادت امام عسکری (ع) با عنوان دورهمی شهدایی در گلزارشهدای اندیمشک برگزار شد.
مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع) شنبه ۳ آبانماه 1399 با حضور جوانان مهدوی در گلزار شهدای شهرستان اندیمشک با عنوان دورهمی شهدایی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی مردمی نغمه های عشق،  مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(ع)شنبه ۳ آبانماه  با حضور جوانان مهدوی در گلزار شهدای شهرستان اندیمشک برگزار گردید.
در این مراسم ،بعد از قرائت قرآن و زیارت عاشورا ،حجت  الاسلام عباس محمودی  از روحانیون جهادی حوزه علمیه بقیه الله( سفیران هدایت ) شهرستان اندیمشک به ایراد سخن پرداختند.
حجه الاسلام محمودی گفت: ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری ع محضر فرزند عزیزش گل سرسبد هستی امام زمان عج و شما محبین حضرت، از اینکه در این شب ،محضر شهدا هستیم باید خدا را شاکر باشیم که اینگونه محبتش را با شهدا به ما ارزانی داشته است. شهدا واسطه فیض الهی هستند و خوشحالم که لطف خدا مثل همیشه شامل بنده حقیر شده و امشب دعوتنامه ما را شهدا امضا نموده اند تا با امام زمانمان هم ناله و تسلی بخش قلب نازنین حضرت باشیم.

ما باید برای سربازی امام زمان عج خود را آماده کنیم.

این پژوهشگر دینی افزود: ما باید برای سربازی امام زمان عج خود را آماده کنیم. چون دنیا دارد خودش را برای ظهور حضرت آماده می کند. منتظر واقعی برای ظهور حرکت میکند نه اینکه بنشیند و بگوید آقا جان بیا بیا! منتظر ظهور از اینکه حضرت را نمی بیند ناراحت است و برای ندیدنش بی خوابی می کشد. ما مدعیان ظهور حضرت باید تشنه ی آمدنش باشیم. انسان تشنه به دنبال سیراب شدن است. مثل همین شهدا که در محضرشان هستیم ،اینها دنبال امام زمان عج رفتند،تشنه حضرت بودند و در آخر از دستان امام زمان عج شربت شهادت نوشیدند.

مراسم شب شهادت امام عسکری (ع) با عنوان دورهمی شهدایی در گلزارشهدای اندیمشک - آبان 1399

اولین صفت و ویژگی یاران مهدی فاطمه س این است که شناخت نسبت به صفات و آداب و ویژگی های امام زمانشان بیشتر است.

حجه الاسلام عباس محمودی نژاد تصریح کرد: برای یاران آخرالزمانی حضرت ویژگی های بیشماری ذکر شده است که با توجه به وقت،پنج ویژگی و صفات یاران امام زمان عج در عصر ظهور را یادآور می شوم. اولین صفت و ویژگی یاران مهدی فاطمه س این است که شناخت نسبت به صفات و آداب و ویژگی های امام زمانشان بیشتر است. یعنی معرفت و شناختشان را نسبت به امام زمان عج بیشتر میکنند.مطالعه در مورد شناخت حضرت ، ضروریست تا حادثه کربلا تکرار نشود. همان کربلایی که ۳۰ هزار نفر ،روبروی امام زمانشان ایستادند. اگر شناختمان نسبت به امام زمان عج بیشتر نباشد ، اسیر فرقه های نوظهور و خرافی چون احمدالحسنی نمی شویم.دومین صفت: رعایت ادب نسبت به یاد امام زمان عج هست. اگر ما شناخت به آن حضرت داشته باشیم هر جا نام و یاد حضرت باشد با احترام و ادب یاد خواهیم کرد.سومین صفت : محبت خاص نسبت به امام زمان عج است. چه جور محبتمان را زیاد کنیم؟ اگر هدیه ای به کسی و یا نیازمندی بدهیم به او بگوییم از طرف امام زمان عج است. اینطور محبت آن حضرت را در دل دیگران زیاد می کنیم. خدواند متعال به حضرت موسی عرض داشت : محبت من را به خلقم نشان بده و خلقم را نسبت به من آگاه کن، موسی ع عرض داشت چگونه محبت شما را نشان بندگان دهم؟ خداوند متعال فرمود: برو پیش بندگانم از بخشش و نعمت های من بگو. ماهم برای اینکه محبت حضرت را نشان دهیم با مردم در مورد محبت و مهربانی حضرت صحبت کنیم. به مردم بگوییم اگر امام زمان عج بیاید این مشکلات دیگر وجود ندارند‌.  چهارمین صفت از اوصاف یاران امام عصر عج این است که امام را در بین مردم محبوب می کنند. فرصتی پیش آمده تا با همین کمک های مومنانه ،روحیه ی از خودگذشتگی را ترویج کنیم. این خود مقدمه ای است برای ظهور .چند درصد مردم در مورد امام زمان عج تحقیق و مطالعه دارند؟چقدر اهل مطالعه هستیم؟ جوانان حزب الهی باید پویش معارف مهدوی را راه بیاندازند. پنجمین صفت یاران حضرت این است: یُحبّهم و یُحبّونه، امام زمان عج آنها را دوست دارد و آنها هم امام خود را دوست دارند.

وی گفت: امروز پرچم مهدویت به دست امام خامنه ای (حفظه الله) است.باید چشممان و گوشمان به دهان آن حضرت باشد. مثل همین شهدا که اطاعت پذیری از ولی زمان خود را یاد گرفتند و ما باید دنباله رو این شهدا باشیم.

 

گزارش تصویری مراسم شب شهادت امام عسکری (ع) در گلزارشهدای اندیمشک

 

در پایان مراسم ، کربلایی یاسین رضایی از مداحان شهرستان اندیمشک  در رثای امام عسکری ع ،نوحه سرایی کردند.
این مراسم، با مشارکت فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه ، کانون خادمیاران رضوی ،بسیج مداحان ،کانون فرهنگی ولایت کمیته امداد امام خمینی ره، هیات مهدی موعود عج و موسسه فرهنگی مردمی نغمه های عشق اندیمشک در گلزار شهدای اندیمشک برگزار گردید.

لینک کوتاه : http://naghmehayeeshgh.ir/?p=1583
  • نویسنده : امیررضا زارعی فرد
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی موسسه فرهنگی نغمه های عشق
  • 803 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
0 0 vote
امتیازات مقاله
اطلاع از :
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
0
از شما دعوت می کنیم نظر خود را ثبت کنید.x
()
x