• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14
یادداشت سردبیر

ما ملت امام حسینیم

  • کد خبر : 949
  • 14 شهریور 1399 - 3:18
ما ملت امام حسینیم
در این آشفته بازار، میبایست ،نفسی مسیحایی بر دلهای مرده مسئولین بدمد و دستی پیامبر گونه بر قلب های رنجور مردم  زجر کشیده از بیماری اقتصاد نابسامان و بیماری کرونا، آرامش دهد. و باز علی وار بر معرکه وارد شد و قانون را فصل الخطاب قرار داد. امام و رهبرم،  این پرچمدار حقیقی عصر ظهور ،آقا و مولایم امام خامنه ای (حفظه الله)  فرمود: تابع ستاد کرونا هستیم.

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
محرم ماه عشق بازی با معشوقی است که بیش از ۱۴۰۰ سال  است که تشعشع عشقش سرتاسر گیتی پخش شده ، آن خورشیدبا عظمتی که بر بلندای نیزه سیاه جهل و خودبینی مردم  قرار گرفت ولی  هرگز غروب نکرد. آن گل خوشبوی محمدی که شیشه عطرش در ظهر عاشورای ۶۱ هجری شکست و جهان را عطر آگین نمود و رایحه خوشش تمام شدنی نیست.  آن آهن ربایی که جاذبه مغناطیسی اش در امتداد یک خط سیاه ،اربعین هرسال ،میلیونها انسان را به سمت خود جذب میکند. حسین ع یک اسم  نیست، حسین یک راه و مسلک است. راه دلدادگی به خدای بی همتا،راه آزاد زیستن و برده نبودن در دنیای بردگی مدرن امروز. حسین ع اول و آخر عشق است. هیچ چیز نمی تواند سد این راه قرار بگیرد چون حسین ع هزینه ای داد که کسی در تاریخ چنان هزینه ای برای دلدادگی اش پرداخت نکرده و آن هم جان عزیز خود و بهترین یاران و فرزندانش بود.  در یک کلام حسین ع خیلی زحمت ما را کشیده است.

در ایام کرونا و باوجود مشکلات فراوان برای هیات ها و قشر مذهبی که فارغ از تعلقات دنیوی، دل در گرو یار داده بودند ،باورمان نمی شد که در مسیر عشق بازی، سنگ اندازی هایی ببینیم، ولی  بعد از تعطیلی مساجد،مصلی ها،هیات ها آن چیزی که تعطیل نشد تفریحات کنار سواحل و شادی  و مسافرت ها و بی بندوباری هایی بود که جور آن را میبایست تیم سلامت ،پزشکان و پرستاران میپرداختند و حضور جهادی هیاتی ها و متدینین و مذهبی ها در تولید ماسک و بسته های معیشتی، تا حدودی مرهم بر زخم های آشفته بی مدیریتی کلان کشور در مقابله با بحران کرونا بود.

در این آشفته بازار، میبایست ،نفسی مسیحایی بر دلهای مرده مسئولین بدمد و دستی پیامبر گونه بر قلب های رنجور مردم  زجر کشیده از بیماری اقتصاد نابسامان و بیماری کرونا، آرامش دهد. و باز علی وار بر معرکه وارد شد و قانون را فصل الخطاب قرار داد. امام و رهبرم،  این پرچمدار حقیقی عصر ظهور ،آقا و مولایم امام خامنه ای (حفظه الله)  فرمود: تابع ستاد کرونا هستیم.

ستادی که یکباره دو روز قبل از دهه محرم قانون خود را عوض نموده و بند و تبصره اضافه نمود و  دل خیلی از شیفتگان حضرت عشق را غمدیده کرد.  اما  نام و راه حسین ع تعطیل شدنی نیست.در اندیمشک عده ای نوجوان و جوان در فضای باز حسینیه آیت الله امام خامنه ای حفظه الله این شهرستان  ،محفلی سراسر عشق و شور و شعور آفریدند و هم قانون رو رعایت نمودند و هم ذکرحسین ع را زمزمه کردند.

این ادب و اطاعت پذیری یعنی ولایت مداری، در روزگاری که استبداد و خودرایی با نام دین بر امواج بی دروپیکری  دریای  ایران اسلامی سوار شده و بر تفکر مردم خسته از جور نااهلان و نا لایقان، موج سواری میکند، نسل نوجوان و جوان انقلابی شهرستان  با سختی و مشقت اما با عشق و امید  راه خود را پیدا نمود و چشم و گوش خود بر دهان ولی زمانه  داد و هرگز بهانه ای به دست بهانه جویان بنی اسرائیلی نداد. اینان فرزندان حاج قاسم زمانند و شعارشان با شعار حاج قاسم یکی شد که گفت : ما ملت امام حسینیم.

در هیچ مکتبی جز مکتب امام حسین ع اینچنین شور عشقی پیدا نخواهیم کرد. کار بجایی رسید که مسئولین هیات، التماس  و خواهش کردند که عزیزان دیگر ظرفیت کمک به هیات کامل و سرریز کرده و تقاضا نمودند از کمک مالی  برای دهه محرم خودداری کنید.

این نوشته بهانه ای برای بنده کمترین که قدردان خوبی های مردمی باشم که حسین ع را با هیچ چیز عوض نمیکنند و به مانند ابوالفضل العباس علیه السلام تا پای جان از نام و راه حسین علیه السلام دفاع خواهند کرد و زمزمه شان این است ، والله ان قطعتموا یمینی،انی احامی ابدا ان دینی. جا دارد ازمردم خوب ،مهدی یاوران عزیز وخانواده های دلسوز و جوانان و نوجوانان حسینی که در طول برگزاری مراسم دهه اول محرم ازهیچ کوششی برای بهتر شدن مراسم دریغ نورزیده، وبرای برپایی عزای حسینی باکمک های مالی ومعنوی خودمسیر عرض ادب رابرای فرزندان ودوستان خود،هموار کردندتقدیر وتشکر راداشته باشم.همچنین از وعاظ و سخنرانان ارزشمندوجهادی حوزه های علمیه سفیران هدایت وامام جعفر صادق ع شهرستان اندیمشک،حجج السلام حسن آذر افروز،دکتر روح الله شیرمهد،حسن نجفوند،حسین قنواتی،پژمان طهماسبی،امید جوادی نصر که با بیانات ورهنمودهای خویش،رونق بخش محفل نوجوانان وجوانان عاشورایی بودند سپاسگزاری خود را اعلام نمایم.از ذاکرین ومداحان عزیزنوجوان وجوانی که با شورو شعورحسینی ،بیرق دار عزای حسین ابن علی ع بودندصمیمانه تقدیرمینمایم.

برای مشاهده گزارش برگزاری مراسم دهه محرم ۱۳۹۹ کلیک کنید

امیدوارم مادرش حضرت زهرا س درروز حساب،بر پرونده ی شماعزیزان ونوکران آل الله،مهرتاییدو امضای فاطمی حک نماید.

غلام خادمان امام حسین علیه السلام، مهراب سراج الدین

[bws_google_captcha]

لینک کوتاه : https://naghmehayeeshgh.ir/?p=949
  • نویسنده : مهراب سراج الدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی موسسه فرهنگی نغمه های عشق
  • 2653 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
0 0 vote
امتیازات مقاله
اطلاع از :
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
0
از شما دعوت می کنیم نظر خود را ثبت کنید.x
()
x