• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
امیررضا زارعی فر :

برپایی سفره افطاری پسران بهشت اندیمشک +رمضان ۱۴۰۱

  • کد خبر : 3023
  • 29 فروردین 1401 - 15:58
برپایی سفره افطاری پسران بهشت اندیمشک +رمضان ۱۴۰۱
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، گروه فرهنگی پسران بهشت شهرستان اندیمشک، با طرح سفره ی حضرت ام البنین (س) در میدان مرکزی این شهرستان، از مردم روزه دار ، با دادن افطاری، پذیرایی نمودند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی مردمی نغمه های عشق، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ، گروه فرهنگی پسران بهشت شهرستان اندیمشک، با طرح سفره ی حضرت ام البنین (س) در میدان مرکزی این شهرستان ، از مردم روزه دار ، با دادن افطاری، پذیرایی نمودند.

امیررضا زارعی فر مسئول اجرایی این طرح گفت: رمضان ماه رحمت و برکت خداست. ماه است که همه مهمان خداوند متعال هستیم. این ضیافت الهی در آستان قدسی حضرت حق، از زیباترین خاطرات زندگی هر فرد خداجو و با ایمان است. سفره ی الهی به وسعت رحمانیت خداوند چیده شده است و ما بندگان حضرتش، باید از این خوان کرمش توشه برچینیم، این ماه فرصتی است برای عشق بازی با خدا، برای رسیدن به آغوش الهی، هرکه در این مسیر، تلاش بیشتری کرد، مسلما ، به خدا نزدیک تر خواهد شد. ماه رمضان ماه نزول برکات است. ماهی است که درهای آسمان به روی بندگان حضرت حق گشوده می شود، و این فرصت را نباید از دست بدهیم ، شاید ماهم مورد رحمتش قرار گیریم.

افطاری پسران بهشت اندیمشک بانام سفره ی ام البنین(س)

مسئول اجرایی سفره ی ام البنین س افزود: اهمیت افطاری دادن به فرد روزه دار بسیار بالاست به طوری که،رسول خدا(ص) در خطبه شعبانیه درباره زنده نگه داشتن افطاری دادن چنین می‌فرمایند: “بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کننده‌گان را عذاب نکند. ای مردم! هر کسی از شما روزه‌دار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بنده‌ای را آزاد کرده، و خداوند از لغزش‌های گذشته‌اش می‌گذرد.

یکی عرض کرد! ای رسول خدا، همه ما قدرت افطاری دادن و سیرکردن شکم افراد را نداریم.

پیامبر خدا فرمود: با پاره‌ی خرما و مقداری آب، آتش را از خود دور کنید. ودر جای دیگر ،امام صادق(ع) می فرمایند: کسی که مؤمنی را افطاری دهد، کفاره یک سال گناه او شمرده می شود؛  و کسی که دو مؤمن را افطاری دهد، بر خداوند است که او را وارد بهشت سازد.(وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۱۰۱ و ۱۰۲٫)

و امام موسی بن جعفر(ع) فرمود: افطاری دادن به برادر روزه دار از روزه ات بافضیلت تر است.

زارعی تصریح کرد: گروه فرهنگی پسران بهشت شهرستان اندیمشک، متشکل از نوجوانان و جوانان ولایی و انقلابی که در کارهای جهادی، کمک های مومنانه ، برنامه های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف، همیشه ی ایام، پرچم‌دار بودند ، این بار هم در ماه مبارک رمضان به نیت خانم ام البنین سلام الله علیها ، سفره ای تدارک دیدند تا از روزه داران شهرستان در میدان مرکزی شهر با عنوان سفره ی ام البنین س پذیرایی کنند. خانواده های عضو مجموعه فرهنگی مردمی نغمه های عشق و مردم مومن و ولایی شهرستان، از طرح پسران بهشت استقبال کردند و با کمک ها و نذورات خود، ما را در این ضیافت کریمانه ، یاری دادند.

مسئول اجرایی طرح سفره ی ام البنین (س) تاکید کرد: نوجوانان و جوانان مهدوی و خانواده های این عزیزان از صبح مشغول تدارک و فراهم نمودن افطاری همان روز هستند و با وجود درس و کار و مشکلات فراوان اقتصادی و گرانی مواد لازم برای افطاری ، ذره ای از این کار خداپسندانه عقب نکشیدند. همچنین مردم مومن با خیرات برای اموات و درگذشتگان خود، از این سفره ی الهی، حمایت کردند. و این برنامه تا آخر ماه مبارک رمضان به مدد امام زمان عج ادامه خواهد داشت.

زارعی تاکید کرد: با توجه به‌ استقبال روز افزون مردمی جهت کمک به سفره ی مادر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام،شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۱۰۷۱۷۲۵ ویژه ی این طرح و سفره ی آسمانی جهت نذورات مردمی اعلام می گردد. امیدواریم این نوکری مورد قبول علمدار عشق ، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قرار بگیرد و ما را پاک بپذیرد. دعا میکنیم به زودی مسیر زیارت کربلای معلا برای همه‌ی عشاق فراهم گردد و همه ی دلباختگان علمدار کربلا، بوسه بر ضریح و عتبه عباسی بزنند.

 

https://www.aparat.com/v/G4qVm/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87_%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87_%D9%87%D9%81%D8%AA%DA%AF%DB%8C_%D8%A8%D8%A7_%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%DA%86%DA%A9%D8%A7%D9%88

لینک کوتاه : https://naghmehayeeshgh.ir/?p=3023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
1 1 vote
امتیازات مقاله
اطلاع از :
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
0
از شما دعوت می کنیم نظر خود را ثبت کنید.x
()
x