• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
حمیده بزرگی:

برگزاری دوره تربیت مربی کودک قرآنی در اندیمشک

  • کد خبر : 3235
  • 07 مرداد 1401 - 13:26
برگزاری دوره تربیت مربی کودک قرآنی در اندیمشک
دوره تربیت مربی کودک قرآنی با حضور خواهران فعال فرهنگی شهرستان اندیمشک در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی مردمی نغمه های عشق، دوره تربیت مربی کودک قرآنی با حضور خواهران فعال فرهنگی شهرستان اندیمشک در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار گردید.

حمیده بزرگی مسئول موسسه قرآن و عترت رایه الهدی شهرستان اندیمشک گفت:  از مسائل مهم مطرح شده در اسلام، مسئله وظایف والدین در تربیت فرزندان است که در نظر قرآن جایگاه ویژه ای دارد. خداوند متعال در سوره فرقان یکی از ویژگی‌های بندگان راستین را توجه خاص به تربیت فرزند و خانواده خویش می‌داند تا آن جا که آنها برای خود در برابر آنها احساس مسئولیت فوق العاده ای می‌کنند چنان که می‌فرماید:

«آنها پیوسته از درگاه خدا می خواهند و می‌گویند پروردگارا از همسران و فرزندان ما کسانی قرار ده که مایه روشنی چشم ما گردد».همچنین در آیه شش سوره التحریم، خیرخواهی برای اعضای خانواده و تربیت دینی آنان را تکلیفی بایسته برعهده مومنان دانسته، روی سخن را به همه مومنان کرده و دستوراتی درباره تعلیم و تربیت همسر و فرزندان و خانواده به آنها می‌دهد.

مسئول موسسه قرآن و عترت رایه الهدی افزود: فرزند، گلی است که پدر و مادر وظیفه دارند به عنوان باغبان آن را پرورش دهند تا عطر دل انگیز آن ، فضای خانواده و جامعه را شاداب و بانشاط کند. برای این که باغبانان در کار خود موفق شوند باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و حقوق فرزند را به جای آورند.

  • شیر دادن
  • انتخاب نام نیک
  •  تعلیم قرآن
  • تربیت دینی
  • تکریم و احترام به اولاد
  • عدالت میان فرزندان

از مواردی است که باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.آشنا کردن کودکان با قرآن و مسائل مذهبی نیاز به یک روش مناسب دارد. این مسئله یکی از نگرانی‌های مهم والدین در خانواده‌ها است. در کودکان غلبه با احساس است نه منطق و عقل؛ لذا آموزش به کودکان باید با زبان کودکانه، همراه با محبت و عطوفت و با رعایت مبانی و روش صحیح آموزش قرآن به کودکان باشد.

یک اصل مهم این است که بازی کودک زندگی اوست و زندگی کودک بازی اوست. پس آموزش به کودکان نباید جدی و خشک باشد بلکه باید با محبت و متناسب با سن کودک با او همراه شد. لذا آموزش به کودک باید در قالب بازی و سرگرمی و در بستر محبت باشد.

بزرگی تصریح کرد: در سلسه برنامه های آموزشی این موسسه، جهت تقویت و آموزش خواهران علاقه مند به کار کودک و حضور در مجموعه های فرهنگی و قرآنی، دوره ی فشرده آموزش تربیت مربی کودک قرآنی به مدت سه روز  از  تاریخ ۲۹ الی ۳۱ تیرماه در حسینیه ثارالله شهرستان اندیمشک برگزار گردید.

مسئول موسسه قرآن و عترت رایه الهدی تاکید کرد: در این دوره که ۴۰ نفر از خواهران فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان حضور داشتند حجه الاسلام ابراهیم فرمانی معروف به عمو روحانی به عنوان  کارشناس تخصصی دوره از قم ، تدریس آموزش های قرآنی، روش های القاء مستقیم و غیر مستقیم، استفاده از کاردستی و هنرهای نمایشی ، تکنیکی های هنری ارتباط موثر و به تصویر کشیدن جذابیت های قرآنی را به فراگیران حاضر در دوره ، آموزش دادند.

بزرگی ضمن تشکر از مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان اندیمشک که حسینیه ثارالله را برای این دوره آموزشی در اختیار مجموعه قرآنی رایه الهدی گذاشتند و همچنین عوامل اجرایی موسسه فرهنگی مردمی نغمه های عشق که در برگزاری بهتر این دوره، همراهی نمودند، از حضور حجه الاسلام سید کمال موسوی  امام جمعه محترم شهرستان اندیمشک که با بیانات  دلگرم کننده ی خویش، موجب تشویق فراگیران و عوامل اجرایی موسسه  شدند تشکر و قدردانی کردند.

لینک کوتاه : http://naghmehayeeshgh.ir/?p=3235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
5 1 vote
امتیازات مقاله
اطلاع از :
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
0
از شما دعوت می کنیم نظر خود را ثبت کنید.x
()
x